اگر همیشه ناراضی هستید، یک جای کار ایراد دارد. وقتی مدام گله…

اگر همیشه ناراضی هستید، یک جای کار ایراد دارد[اول پطرس 5: 7]

اگر همیشه ناراضی هستید، یک جای کار ایراد دارد. وقتی مدام گله و شکایت کنید و بگویید زندگی با شما بد تا کرده، هرگز پیشرفت نمی کنید. اگر یاد نگیرید از جایی که هستید راضی نباشید، هرگز به جایی که می خواهید نمی رسید. خدا شما را الان در جایی قرار داده تا درسی را فرا بگیرید. شاید توسط مشکلات شما را برای هوشیاری در زندگی، ادامه تحصیل، یادگیری حرفه و فن و ارتقاء شغل ترغیب می کند. شاید در این موقعیت باید به کسانی کمک کنید… در اغلب موارد خدا اوضاع تان را عوض نمی کند، مگر این که شما عوض شوید.

 

در کتاب مقدس مکان‌های بسیاری وجود دارد که به ما یادﺁوری می‌کند که نگرانی‌ها و نگرانی‌های این دنیا می‌تواند باری سنگین در زندگی‌مان باشد. “استقلال” با افتخار اعلام می کند که طیف وسیعی از استراتژی های مقابله با خود و مهارت های کمک به خود را برای مقابله با همه استرس ها و تنش های زندگی ایجاد کرده است، در حالی که “غرور” سرسختانه اعلام می کند که می تواند به تنهایی پیش برود – اما کلام خدا تصویر بسیار متفاوتی را ترسیم می کند. خداوند به ما گفته است که نمی‌توانیم مشکلات روزانه‌مان را به تنهایی اداره کنیم و این ضربه‌ای بزرگ به نفس و غرور جسمانی‌مان است که ریشه در گناه قدیم دارد. به ما گفته می‌شود که وقتی ضعف‌ها و ناتوانایی‌هایمان را بپذیریم، قوت خواهیم یافت. و بر ما واجب می‌شود که تمام نگرانی‌ها و دلسردی‌های خود را به خداوند بسپاریم؛ خدایی که به ما وعده داده است که به سبب احسان و رحمت خود، تمامی مشکلات را متحمل شویم. تنها چیزی که از ما انتظار میره اینه که با فروتنی بپذیریم… اگه قلب… تا تمام مراقبت‌های خود را به او بسپاریم، چون می‌دانیم که او به ما توجه دارد و می‌تواند در وقت نیاز به ما کمک کند. هنگامی که این دنیا با فروتنی به خداوند سپرده می‌شود، او در ﺁن زندگی ﺁرامشی را که از فهم می‌گذرد، می‌ریزد، و ما می‌بینیم که حکمت الهی، ایمان بزرگ‌تر، محبت فراطبیعی و فیض کافی او را داریم. علی رغم شرایطی که ما رو در هر طرف درگیر کرده چگونه می‌توانیم بار خود را به او بسپاریم؟ چگونه می‌توانیم نگرانی‌ها و نگرانی‌هایمان را به او بسپاریم؟ خوب، همه اینها به اعتماد به ﺁنچه خدا در کلام با ارزش خود وعده داده است برمی‌گردد، و انتظار دارد که او کلامش را به تحقق رساند. …ما از او انتظار داریم که به دعایمان پاسخ دهد اما او این کار را در زمان خود و در راه خود انجام خواهد داد – برای منفعت بیشتر و جلال والای او.

خداوند در هر یک از زندگی‌های ما از زاویه‌ای ابدی عمل می‌کند و ما نیز می‌باید طرز فکر مسیح را در زندگی‌اش در خود پرورش دهیم، همان طور که او خود را مطیع پدر خود ساخت. “اراده تو در زندگی من انجام خواهد شد”، دعای صمیمانه او بود. به ندرت، پاسخ، ﺁن طور که انتظار داریم، اتفاق می‌افتد، هنگامی که تسلیم ارادهٔ او می‌شویم، اما خداوند همواره بار کسانی را که به او نزدیک می‌شوند، با روحی پر از اعتماد و دلی فروتن، متحمل می‌شود. و به فیض خود، اراده‌ی ما را با اراده‌ی خود متحد می‌سازد و دل‌های او، دل‌های ما را فرو می‌گیرد. ما باید به مرحله‌ای برسیم که فروتنانه به بی‌کفایتی خود اعتراف کنیم، پیش از ﺁنکه از این کفایت او بهره‌مند شویم. ما باید خداوند رو به تمام قسمتهای زندگی دعوت کنیم و اون رو از هر کره ای که ارزش داشته باشه یا از راز خجالت ﺁورش دور نگه نداریم ما باید مشکلات کوچکی را که با ﺁن روبرو هستیم، که به نظر بی اهمیت می ﺁیند و بار سنگینی را که بر ما سنگینی می کند، تحمل کنیم. همچنین باید هر بار مادی، عاطفی و مادی و همچنین ﺁزمایش‌ها و ﺁزمایش‌های روحانی را به او واگذار کنیم. فراخوانده شدن برای ﺁنکه تمام نگرانیهای ما را بر او بگشاید، به معنای ﺁن نیست که در حالی که دیگران را نمی‌گیرد، به او باری گزینشی بدهیم. او به هر قسمت از زندگی اهمیت می‌دهد و می‌تواند به هر درد و رنج و هر اشتباه احمقانه‌ای که مرتکب می‌شویم خدمت کند. وقتی اجازه می‌دهیم که نگرانی بر زندگی تسلط یابد، ایمان مطیع ترس می‌شود، بی‌ایمانی جایگزین اعتماد به دل و وابستگی به پدر ﺁسمانی می‌شود. چقدر مهم است که بدانیم خدا بیش از هر کس، از جمله خود ما، به رفاه ما اهمیت می‌دهد!

 

دعای من ای پدر ﺁسمانی، اعتراف می‌کنم که مدت‌ها است که به خودکفایی خودم وابسته‌ام و سعی می‌کنم مشکلات خود را با قدرت خودکفا حل کنم. اما از شما سپاسگزارم، پدر-خدا، که ﺁنقدر به من اهمیت می‌دهید که می‌توانم تمام مشکلات را بر شما تحمیل کنم و به شما ﺁزاردهنده، ناامیدی و نگرانی‌هایی را بدهم که به نظر می‌رسد زندگی‌ام را پر کرده است. از شما سپاسگزارم که از این ﺁگاهی دارم که قول داده‌اید هر نگرانی و درد را تحمل کنید. ای پدر جان، اقرار می‌کنم که در خود ضعف دارم، اما تو را حمد می‌گویم که قوت تو را امروز و در روزهایی که در پیش است، به نام عیسی، دعا می‌کنم، ﺁمین.

 

 

درباره‌ی Amir Gh

همچنین ببینید

افکار نسنجیده

افکار نسنجیده این مزمور نه تنها در نظر گرفته شده است، بلکه می‌گوید: “غزل” با …

2 نظر

  1. من يه دوره شكر گزاري رو شروع كردم و چقدر تاثير گذار بود
    پيشنهاد ميكنم اون عزيزاني كه هميشه ناراضي هستن از شكرگزاري شروع كنن صد در صد نگاهشون عوض ميشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *