آنچه می گویند انجام دهید ، نه آنچه آنها انجام می دهند

Saint Augustine Meditates on the Trinity when the Child Jesus Appears before him

در اینجا ﺁگوستین در مورد تصویر حزقیال از چوپانان کلیسا به عنوان دیده‌بانانی می‌نویسد که موظف هستند در هنگام گمراه شدن قوم خدا را ﺁگاه سازند. او همچنین در مورد سخنان عیسی به شاگردانش گفت که ﺁنچه را که فریسیان و رؤسای کهنه می‌گفتند، انجام دهند، اما نه ﺁن طور که ﺁنان می‌گفتند.
پس ای شبانان کلام خداوند را بشنوید!” شما شبانان چه چیزی را باید بشنوید؟ خداوند خدا چنین می‌گوید: اینک من بر شبانان برتری دارم و ایشان را دعوت خواهم کرد تا گوسفندان را در دست‌های خود حساب کنند.
ای گوسفندان خدا بشنو و تعلیم یابید: خدا شبانان بد را به حساب گوسفندان و مرگشان خواهد ﺁورد. او در جای دیگر حزقیال می‌گوید: ای پسر انسان تو را به عنوان نگهبان خاندان اسرائیل گماشته‌ام. وقتی یه کلمه از دهنم شنیدی، به اسم من بهشون هشدار بده. اگر به مرد شریر بگویم، “ای بدکار، تو می‌میری” و به ﺁن مرد شریر هشدار ندهی که از راههایش دست بکشد، ﺁنگاه به سبب گناهش خواهد مرد، اما من تو را مسئول مرگ او می‌دانم. اما اگر به مرد شریر هشدار دهی که راه‌هایش را ترک کند و توبه نکند، توبه نخواهد کرد، ﺁنگاه به سبب گناهش خواهد مرد، اما تو جانت را نجات خواهی داد.
می بینید،برادران؟ میبینی چقدر خطرناکه که ساکت بمونی؟ اگه ساکت بمونی، میمیری و به درستی. تو به خاطر بی رحمی و گناهت میمیری این غفلت توئه که تو رو میکشه او که گفته است: “من زنده‌ام، می‌گوید خدا ممکن است چوپان زنده‌ای را پیدا کرده باشد. اما چون شبان بی‌ملاحظه بود، به کسانی که به او اختیار داده شده بود، هشدار نمی‌داد، او به‌درستی خواهد مرد، و نگهبان به‌درستی محکوم خواهد شد. اما اگر – خدا ادامه دهد – شما با کسی که من با شمشیر تهدید کرده ام، می گویید “می میری”، و او از شمشیر اجتناب نمی کند، و ﺁمده و او را می کشد، او در گناهش خواهد مرد، اما شما روحتان را ﺁزاد خواهید کرد. به همین دلیل است که ما نباید ساکت باشیم و شما حتی اگر ساکت می ماندیم باید به سخنان شبان حقیقی در کتاب مقدس گوش فرا دهید.
از ﺁنجایی که این سؤال را مطرح کردم، بگذار ببینیم که ﺁیا او گوسفندان را از شبانان مردگان برمی‌دارد و به ﺁنان نیز نیکویی می‌کند. بی‌شک او را می‌بینم که گوسفندان را از شبانان بد برمی‌دارد. من بر شبانان برتری دارم، و گله خود را از ایشان خواهم برگردانید، و ایشان را اجازت نخواهم داد که گله مرا سیر کنند. بدین شکل، شبانان از تغذیه خود دست خواهند کشید. زیرا وقتی به ﺁنان می‌گویم، “گوسفندان مرا خوراک بده” خود را می‌چرانند و گوسفندان مرا نمی‌چرانند. من اجازه نمیدم که اونا گله ام را تغذیه کنن.
چگونه می‌تواند مانع شود که ﺁنان از گوسفندانش مراقبت کنند؟ هر کاری که میگن انجام بده ولی کاری که میکنن رو انجام نده “سخنان ایشان کلام من است، لیکن اعمال ایشان از ﺁن ایشان.” وقتی از اعمال شبانان بد پرهیز می‌کنید، دیگر بر شما تسلط نخواهند داشت: وقتی حرف‌های ﺁنان را دنبال می‌کنید، سخنان من را دنبال می‌کنید، و این من هستم که به شما می‌گویم.

 

 

آنچه می گویند انجام دهید ، نه آنچه آنها انجام می دهند – آگوستین

درباره‌ی Saber Amiri

هان بر در ایستاده می‌کوبم کسی اگر صدای مرا بشنود و در به رویم بگشاید به درون آمده و با او هم‌سفره خواهم شد و او با من . [email protected]

همچنین ببینید

محبت به همسایه بزرگترین حکم

“«چون محصول زمین خود را درو می‌کنید، تا به گوشه‌های مزرعه را به تمامی درو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *