اگر لاشه گذشته را به دنبال خویش بکشیم، توان حرکت به سوی آیند…

اگر لاشه گذشته را به دنبال خویش بکشیم، توان حرکت به سوی آینده را از دست می دهیم. تنها جایی که می توان رفت، آینده است. امروز روز جدیدی است و خدا می خواهد در زندگی شما کار جدیدی بکند. او می خواهد به شما شروع تازه، فرصت های طلایی و زندگی جدید عطا کند.

هر دینی که از بیرون سرپوش میگذارد, و زندگی درونی را فقط با تشریفات و ﺁیین و رسوم, میپوشاند, نادرست است. کار خدا این است که طبیعت انسان را دوباره شکل دهد. و این، البته، دو چیز را در بر می گیرد. در یک طرف، این کار شامل از هم پاشیدن است. و اگر شما از رفتار خدا با کسانی که به دست او می‌ﺁیند، ﺁگاه باشید، بی‌شک محل بزرگی برای این کار وجود دارد؛ که به ریشه‌های همه‌چیز رسیده، و ما را از گمراهی برهاند. اگر در مورد خود خیالبافی داشته باشیم، وقتی خدا با ما کاری کرده باشد، همه ﺁنها از بین خواهند رفت. اگر ما تحت هر گونه دروغی در مورد خود، موقعیت، و کارمان، هنگامی که خدا با ما عمل کرد، قرار بگیریم، همه این ها از بین خواهند رفت. او ما را خرد می‌کند تا خود را نشکسته، مثل نجس، با تمام اعمال صادقانهٔ ما مثل پارچه‌های کثیف ببینیم. پس اون ما رو نابود میکنه، و میکنه.

اما طرف دیگر، البته، همیشه، زیرا خدا نه تنها و همیشه منفی است؛ این ساخت است، که به جایی می‌رسد که هر چیز کذب است، هر چیزی که مطلقا شفاف، صحیح، صریح و روشن نباشد، برای ما نفرت‌انگیز است. انسان درونی ما بیشتر و بیشتر بر ضد دروغگویی ما قیام می کند. هر گز اغراق‌ای با محکومیت به خطا بر ما عارض گردد. هر سخن نادرستی که به زبان ﺁوریم، به‌سختی به ما ﺁسیب می‌رساند و می‌دانیم که حقیقت را نگفته‌ایم. وارد شدن به دست روح القدس چیز فوق العاده ای است، تا زمانی که، مانند خدا، تنها چیزی که ما از ﺁن متنفریم، هر چیزی است که نادرست باشد. دیوید گفت: “من از هر گونه دروغ نفرت دارم.” باید بریم اونجا اما ما باید عاشق حقیقت باشیم. و این ما را همه جا دنبال خواهد کرد. ما را در زندگی خود تعاقب می‌کند که خود را هرگز فریب ندهیم. قبل از اینکه خدا بدونه دقیقا در مورد ما چی فکر میکنه و ما میدونیم که در کجای نور قرار داریم…. و هر که نزدیک‌تر به خداوند می‌ﺁییم، روح‌القدس در این امر راستی دقیق‌تر است. هر چه بیشتر با ما به هم نزدیک می‌شوند. می‌دانید که این حقیقت دارد که “قدوسیت را در خداترسی کامل می‌سازد.” هر چه به انتها نزدیک‌تر شویم، بیشتر سخت‌گیرتر خواهد بود. موضوع زمانه، اما خدا بسیار وفادار است. او اجازه نمی‌دهد که امور بگذرد. ﺁیا می‌خواهیم که یهوه به او وفادار بماند؟ خوب، گفتن “بله” راحت نیست، اما خوب است که او با هر گونه ناهماهنگی، هر تناقض، هر دروغ، در قسمت‌های درونی، وفادار باشد.

درباره‌ی Amir Gh

همچنین ببینید

افکار نسنجیده

افکار نسنجیده این مزمور نه تنها در نظر گرفته شده است، بلکه می‌گوید: “غزل” با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *