ما فرزندان خداییم


ممکن است احساس توانایی نکنید، ولی عیبی ندارد. به خاطر داشته باشید: خدا همیشه سبب پیروزی ما می گردد. موسی به خدا گفت که نمی تواند قوم اسرائیل را رهبری کند، زیرا لکنت زبان داشت. اما خدا این حقیقت را به او نشان داد که فقط قدرت الهی سبب موفقیت می شود. به ضعف های خود توجه نکنید، به خدا توجه کنید.

چرا که شما روح بندگی را نیافته‌اید تا باز ترسان باشید، بلکه روح پسرخواندگی را یافته‌اید که به واسطۀ آن ندا درمی‌دهیم: «اَبّا، پدر.» 16و روحْ خود با روح ما شهادت می‌دهد که ما فرزندان خداییم

همهٔ ما توسط خدا ﺁفریده شده‌ایم(۱قرنتیان ۸:۶؛ رومیان ۱۱:۳۶؛ کولسیان ۱:۱۶). شاید هیچ ﺁیه‌ای بهتر از یوحنا ۱:۱۲-۱۳ به این نکته اشاره نکرده باشد، که می‌گوید: “اما به هر که [عیسی] را که به نام او ایمان ﺁورده بود، پذیرفت، حق داد که فرزندان خدا گردد، نه از خون و نه از خواهش جسم و خواهش انسان، بلکه از خدا.” این طبیعی نیست، بلکه بازﺁفرینی است که یکی از فرزندان خدا ( یوحنا ۳:۵-۸) می‌سازد. به دلیل گناه ﺁدم و حوا، طبیعتا ما در گناه متولد می‌شویم و از این رو، فرزندان خشم، نافرمانی و ابلیس (مزمور ۵۱:۵؛ افسسیان ۲:۳). اما خدا ما را در چنین وضعیت اسفباری رها نکرد. در عوض، خدا به دلیل محبت بی‌کرانش به ما، پسر یگانهٔ خود را فرستاد تا بهای گناهان ما را بپردازد ( متی ۲۰:۲۸؛ ۱تیموتی ۲:۵-۶). کسانی که به عیسی مسیح ایمان دارند و تنها برای بخشش و نجات به او توکل می‌کنند، روح فرزندخواندگی ( رومیان ۸:۱۵، ۲۳؛ غلاطیان ۴:۵-۷؛ افسسیان ۱:۵). کسانی که روح دارند فرزندان خدا هستند. و کسانی که از روح احیا شده‌اند و فرزندان خدا شده‌اند، با تغییر ذهن و زندگی خود ( رومیان ۱۲:۲؛ ۲قرنتیان ۳:۱۸؛ ۱یوحنا ۳:۹؛ ۴:۷؛ ۵: ۱, ۴, ۱۸) اگر همه از بدو تولد فرزند خدا می‌بودند، پس نه قربانی مسیح و نه فرزندخواندگی خدا لازم بود. حقیقت این است که فقط کسانی که دوباره متولد شده‌اند، از روح مولود شده‌اند و به عیسی مسیح ایمان ﺁورده‌اند، فرزندان خدا می‌باشند. فقط کسانی که عیسی را سرور و نجات‌دهنده می‌خوانند می‌توانند خدا را “پدر” خطاب کنند ( غلاطیان ۴:۶-۷). از این رو، با این که همهٔ ما ﺁفریده‌های خدا هستیم، تنها کسانی که به عیسی مسیح ( یعنی مسیحیان) ایمان ﺁورده‌اند، فرزندان خدا هستند.

چگونه می‌توانم فرزند خدا شوم؟
کتاب مقدس در یوحنا ۱:۱۲ می‌گوید: “اما به همهٔ کسانی که او را پذیرفتند، کسانی که به نام او ایمان ﺁوردند، حق داد که فرزندان خدا شوند.” برای این که فرزند خدا شوید، در کتاب مقدس صریحا ﺁمده است که باید عیسی را بپذیرید و به نام او ایمان بیاورید.
چگونه می‌توانیم عیسی را بپذیریم؟ با ایمان افسسیان ۲:۸-۹ تعلیم می‌دهد: “به فیض نجات یافته‌ای به ایمان. و این کار تو نیست این هدیه خداست، نه حاصل کار، تا کسی فخر نکند.” پذیرفتن عیسی چیزی نیست که به ﺁن دست یابیم؛ این چیزی است که ما می پذیریم.
رومیان ۱۰:۹ همچنین به ما کمک می‌کند تا در مورد ایمان به عیسی و فرزند خدا توضیح دهیم: “اگر با دهان خود اعتراف کنید که عیسی خداوند است و به دل خود ایمان بیاورید که خدا او را از مردگان برخیزانید، نجات خواهید یافت.” اعتقاد به عیسی شامل پذیرفتن عیسی به عنوان سرور و ایمان به رستاخیز او از مردگان است.
ﺁیات دیگر کتاب مقدس روشن می‌سازد که همهٔ کسانی که به عیسی ایمان دارند فرزندان خدا هستند. فیلیپیان ۲:۱۵ می‌گوید که ما باید همچون “فرزندان خدا بی‌عیب در میان نسلی کج و کج زندگی کنیم که در میان ﺁنان همچون نورانی در جهان می‌درخشید.” در اول یوحنا ۳:۱ ﺁمده است که چرا خدا ما را فرزندان خود خوانده است: “ببینید که پدر چه محبتی به ما کرده است تا فرزندان خدا خوانده شویم؛ و ما هم همینطور.” این عشق اوست که به ما اجازه داده است که همچون فرزندان او زندگی کنیم.
بسیاری از انسان‌ها به دلیل تجربهٔ دوران کودکی‌شان، با افکار یهوه خدا همچون پدر مهربانمان دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، پدر ﺁسمانی‌مان برخلاف پدر و مادری ناکامل که می‌تواند ما را مأیوس یا ناراحت کند، کامل، مهربان و نیکوست. او این فرصت را برای زندگی ابدی، بخشش گناهان و زندگی جدید بر روی زمین فراهم کرده است، اگر فقط به او ایمان داشته باشیم و فرزند او شویم.
ﺁیا فرزند خدا شده‌اید؟ اگر شما نیز چنین ایمانی ندارید یا نامشخص هستید، می‌توانید هم‌اکنون تصمیم بگیرید که به عیسی مسیح ایمان ﺁورید. نماز ویژه ای وجود ندارد؛ شما باید برای این کار دعا کنید. به خاطر داشته باشید که فرزند خدا شدن به این مفهوم است که هدیهٔ خدا را بپذیریم و از طریق اعمال نجات نیابیم. با این حال، در دعایی که در ادامه می‌خوانیم می‌توانیم به خدا بگوییم که می‌خواهیم عیسی مسیح را نجات‌دهندهٔ خود بدانیم:
“خدای عزیز، می‌دانم که گناهکار هستم و هرگز نمی‌توانم با اعمال نیکوی خود به ﺁسمان برسم. من می خواهم بخشی از خانواده شما باشم، و شما راهی برای من فراهم کردید تا فرزند شما شوم. در حال حاضر، ایمانم را به عیسی مسیح به عنوان پسر خدا می‌گذارم، کسی که برای گناهان من مرد و از مردگان برخاست تا به من زندگی ابدی ببخشد. لطفا مرا از گناهانم ببخش و به من کمک کن تا به خاطر تو زندگی کنم از اینکه مرا پذیرفتید و به من زندگی جاودانه دادید ممنونم.”

درباره‌ی Amir Gh

همچنین ببینید

افکار نسنجیده

افکار نسنجیده این مزمور نه تنها در نظر گرفته شده است، بلکه می‌گوید: “غزل” با …

25 نظر

  1. امین….باشکرگزاری میطلبم حافظه قوی برای حفظ کردن ایات کتاب مقدس وعمل کردن به ان.

  2. آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن

  3. Ameeeeeen ??????❤️❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *