هفت ﺁیین مذهبی وجود دارد که در کلیسای کاتولیک انجام می شود.

هفت ﺁیین

هفت ﺁیین مذهبی وجود دارد که در کلیسای کاتولیک انجام می شود. سه مورد مربوط به ﺁغاز ورود به کلیسا (تعمید، تأیید و عریضه)، دو مورد مربوط به شفای (اعتراف و مسح کردن بیماران) و دو مورد تقدس خدمت (ازدواج و احکام مقدس) است.

عبارت “به وسیلهٔ مسیح” بدین مفهوم است که هر یک از تقدس‌ها که به امین و وفادارانه داده می‌شود، وقایعی را که در عهد جدید به دست مسیح یا پیروانش صورت می‌گیرد که با هر یک از این ﺁیین‌ها مطابقت دارد، به خاطر می‌ﺁورد. از طریق تقدسهای گوناگون, کاتچیسم میگوید که به پارشیونرها نه تنها لطافتهایی که دلالت دارند داده میشود؛ ﺁنها به رازهای زندگی مسیح کشیده می‌شوند. در اینجا به نمونه‌هایی از عهد جدید اشاره می‌کنیم که هر یک از تقدس‌ها را شامل می‌شود:

تعمید اولین شروع یک فرد به کلیسا را جشن می گیرد، چه به عنوان یک نوزاد باشد چه به عنوان یک بزرگسال. این ﺁیین شامل یک کاهن است که ﺁب را بر سر تعمید دهنده می ریزد (یا ﺁنها را در ﺁب غسل می دهد)، همانطور که می گوید: “من شما را به نام پدر، پسر و روح القدس تعمید می دهم.” عیسی در عهد جدید از یوحنا خواست که او را در رود اردن در متی ۳:۱۳-۱۷ تعمید دهد.
هنگامی که کودکی ﺁموزش خود را در کلیسا به پایان رسانده و ﺁماده است تا عضو تمام عیار کلیسا شود، این امر در نزدیکی سن بلوغ به انجام می رسد. این مراسم توسط اسقف یا کشیش انجام می‌شود و شامل مسح کردن پیشانی کلیسا‌دار با روغن مقدس، دراز کردن دست‌ها، و اعلام واژه‌ای است که “به عطای روح‌القدس مهر شوید.” کتاب مقدس تأیید فرزندان را تأیید نمی‌کند، اما پولس رسول دست گذاشتن به عنوان برکتی برای تعمید‌یافتگان در اعمال ۱۹:۶ نشان می‌دهد.
مراسم مقدس که به عشا ربانی معروف است، مناسبتی است که در شام ﺁخر در عهد جدید توصیف شده است. در طی مراسم عشای ربانی، نان و شراب تقدیس می‌شود و سپس میان هر یک از اعضای کلیسا تقسیم می‌شود. ﺁنان به صورت بدن، خون، روح و دیوارگی عیسی مسیح تعبیر می‌شوند. این مراسم در ﺁخرین شام، در لوقا ۲۲:۷-۳۸، به دست مسیح برگزار می‌شود.
اعتراف (توبه یا ندامت)، پس از ﺁن که یک کشیش کلیسا به گناهان خود اعتراف کرد و وظایف خود را دریافت کرد، کشیش می گوید: “شما را از گناهان شما به نام پدر، پسر و روح القدس می بخشم.” در یوحنا ۲۰:۲۳ (NIV) مسیح پس از رستاخیزش به رسولانش می‌گوید: “اگر گناهان کسی را ببخشید، گناهانشان ﺁمرزیده می‌شود؛ اگر شما ﺁنها را نبخشید، ﺁنها بخشیده نخواهند شد.”
نفرت از بیمار (انفجار شدید یا ﺁخرین نژادی). کشیشی که در کنار تخت‌خواب به سر می‌برد، کشیش کلیسا را مسح می‌کند و می‌گوید: “از این نشان، به فیض کفاره عیسی مسیح مسح شده‌ای و از هر گناه گذشته مبرا شده‌ای و ﺁزاد شده‌ای تا جای خود را در دنیایی که برای ما ﺁماده کرده است، بگیری.” عیسی چندین بیمار و در حال مرگ را در طی خدمتش مسح و شفا داد. او همچنین رسولانش را ترغیب کرد که در متی ۱۰:۸ و مرقس ۶:۱۳ نیز چنین کنند.
پیوند زناشویی که بسیار طولانی‌تر است، شامل عبارت “ﺁنچه خدا پیوسته است، مگذارید کسی ﺁن را نادیده بگیرد.” مسیح در یوحنا ۲:۱-۱۱ عروسی را با تبدیل ﺁب به شراب برکت می‌دهد.
دستورات مقدس، تقدس… که توسط اون یه مرد به عنوان پیر مسیحی به کلیسا فرستاده میشه. “فیض روح‌القدس که برای این منصب مناسب است، مسیح را در مقام کاهن، معلم و پیشوای مسیح قرار می‌دهد که از او خادم مقرر شده است.” پولس در سال ۱تیموتائوس ۴:۱۲-۱۶ پیشنهاد کرد که تیموتائوس به عنوان پیش‌درﺁمدی “مقدر” شده است.

درباره‌ی Amir Gh

همچنین ببینید

افکار نسنجیده

افکار نسنجیده این مزمور نه تنها در نظر گرفته شده است، بلکه می‌گوید: “غزل” با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *