عيسي مسيح، پسر داوود

https://jesus.christ.org/files/2010/06/Jesus-Praying-Mother-mormon.jpg

در انجیل لوقا 1: 32، جبرئیل به مریم می گوید که او مادر عیسی خواهد بود و درباره این مولود به او می گوید که ” خدا به او تخت پدرش داود را خواهد داد “. همچنین در عهد جدید می خوانیم که بارها عیسی به عنوان پسر داود خوانده شده است. در زیر برخی از این آیات را از انجیل متی مطالعه خواهیم کرد:

متی 9: 27
” درحالي که عيسي از آنجا مي گذشت، دو كور به دنبال او رفتند و فرياد مي کردند اي پسر داوود، به ما رحم کن “

متی 12: 23
” مردم همه تعجّب كرده مي گفتند: آيا اين فرزند داوود نيست؟ “

متی 15: 22
” يک زن كنعاني كه اهل آنجا بود، پيش عيسي آمد و با صداي بلند گفت: «اي آقا، اي فرزند داوود، به من رحم كن، دخترم سخت گرفتار ديو شده است.» “

متی 20: 30
” در كنار راه دو نفر كور نشسته بودند و چون شنيدند كه عيسي از آنجا مي گذرد فرياد زده گفتند: «اي آقا، اي پسر داوود، بر ما رحم كن.» “

متی 21: 9
” آنگاه جمعيّتي كه از جلو مي رفتند و آنها كه از عقب مي آمدند فرياد مي زدند و مي گفتند: «سپاس باد بر پسر داوود! “

چیزی که فرشته به مریم گفت ( که خدا به عیسی تخت پدرش داود را خواهد بخشید ) دو معنا را می رساند:

1. اینکه عیسی از نسل داود بود. یعنی داود پدر او بود.

2. اینکه او قانوناً مستحق تخت داود بود. یعنی او به لحاظ قانونی جانشین تخت داود بود.

اثبات اینکه عیسی این دو ویژگی را داشته، در دو نسب نامه او، یکی در متی 1: 1-17 و دیگری در لوقا 3: 23-38 ذکر شده است. اولین نسب نامه بر مبنای نسل پدری عیسی از دید جامعه یعنی یوسف، همسر مریم تنظیم شده است (از دید جامعه آن زمان یوسف پدر قانونی عیسی در نظر گرفته می شد) که این شجره نامه نشان می دهد عیسی مستقیماً به شجره نامه پادشاهی داود متصل است. به همین دلیل از دید قانون، عیسی حق نشستن بر تخت سلطنت داود را داشت. اما این دلیل کافی نبود. عیسی می بایست مستقیماً به نسل داود وصل باشد. منظور از مستقیماً وصل بودن به نسل داود از سمت مادری است. در همین راستا هم شجره نامه عیسی که در لوقا 3: 23-38 آمده، نشان می دهد که مریم مستقیماً از نسل و طایفه داود بود. پس عیسی هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ فیزیکی از خاندان و وارث تخت داود بود.

مطمئناً هیچ یک از اینها اتفاقی نیست. بلکه برعکس اینها مشخصه های مسیح موعود است. زیرا در عهد عتیق وعده داده شده که مسیح موعود از خاندان ابراهیم ( پیدایش 21: 12، غلاطیان 3: 16 را مطالعه کنید) و داود ( مزامیر 132: 11 و اعمال 2: 29-30 را بخوانید ) خواهد بود که عیسی هر دو این ویژگی ها را داشت. متی 1:1 این حقیقت را مستقیماً بیان می کند:

متی 1:1
” شجره نامه عيسي مسيح، پسر داوود، پسر ابراهيم “

بنابراین نسب نامه های عیسی مسیح تأییداتی هستند بر اینکه عیسی همان مسیح موعود، پسر داود و پسر ابراهیم است. خدا نه تنها در او وعده هایش به ابراهیم و داود را تحقق بخشید ( پیدایش 21: 12، مزمور 132: 11) بلکه همچنین وعده خود به بشریت (پیدایش 3: 15) را عملی کرد. وعده به انسان هایی که منتظر مسیح بودند تا بیاید و آنها را از عواقب سقوط از حضور خدا نجات دهد.

 

درباره‌ی Amir Gh

همچنین ببینید

افکار نسنجیده

افکار نسنجیده این مزمور نه تنها در نظر گرفته شده است، بلکه می‌گوید: “غزل” با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *