ارزش ها در مسیح

http://www.rpmministries.org/wp-content/uploads/2010/07/Jesus-Prodigal-Bench.jpg

کتاب مقدس سرشار از ارزش های مختلف است ارزش های که به زندگی ما انسان ها معنی می دهند اصولی که در مسیر خوشبختی انسان هستند بارها در این کتاب مورد تاکید قرار گرفته اند
در کتاب مقدس از محبت و احترام به جای قدرت ، تواضع و فروتنی به جای مقام و شهرت ، صداقت و سخاوت به جای رفاه ،خویشتن داری به جای زیاده روی ، بخشش به جای احترام یاد می شود کسانی که این اصول را در زندگی خود به کار می گیرند همواره احساس آرامش و خرسندی خواهند داشت که ارزش های دنیوی مانند ثروت، قدرت، لذت، شهرت، نمی تواند آن را ارمغان نمی آورد.

احترام و محبت به دیگران :

یكی از علما كه بحث آنان را شنید و پی برد كه عیسی جوابی عالی به آنها داده است، جلو آمد و پرسید: «مهمترین حكم شریعت كدام است؟» 29عیسی جواب داد: «اول این است: ای اسرائیل بشنو، خداوند خدای ما، خداوند یكتاست. 30خداوند، خدای خود را با تمام دل و تمام جان و تمام ذهن و تمام قدرت خود دوست بدار. 31و دوم این است: همسایه‌ات را مانند جان خود دوست بدار. هیچ فرمانی بزرگتر از این دو، وجود ندارد. (مرقص۱۲)

 

زندگی در سایه اخلاق :

عیسی لیستی از اعمال غیر اخلاقی بدن را به ما ارائه کرد : افکار بد، قتل، زنا، اخلاص جنسی، سرقت، شهادت دروغ، لعنت، حرص و طمع، فریب، غبطه، حسادت، تحقیر ، رسول پولس فهرست های مشابهی را ارائه داد.

ما اغلب از نظر اخلاق در مورد گناهان جنسی فکر می کنیم، اما بر اساس عیسی، گناهان مانند لعنت، حرص و طمع، مزخرف، فریب و غرور، به همان اندازه غیر اخلاقی هستند.

 

آیا نمی‌دانید بدن شما معبد روح‌القدس است كه خداوند به شما بخشیده و در شما ساكن است؟ علاوه براین شما دیگر صاحب بدن خود نیستید، 20زیرا با قیمت گزافی خریده شده‌اید. پس بدنهای خود را برای جلال خدا بكار ببرید (NIV، 1 قرنتیان 6: 19-20)

بخشش :

به جایی تنفر و کینه نسبت به دیگران بیاییم صلح و بخشش را در خود رشد دهیم و همانند خداوند خطاهای دیگران را ببخشیم

14 چون اگر شما خطاهای دیگران را ببخشید پدر آسمانی شما نیز شما را خواهد بخشید. 15امّا اگر شما مردم را نبخشید پدر آسمانی شما نیز خطاهای شما را نخواهد بخشید. (متی ۶)

عیسی گفت که هیچ جایی برای نفرت، مجازات، انتقام، در زندگی یک مسیحی وجود ندارد.

(لوقا 6‏:29‏-30)

38«شنیده‌اید كه گفته شده: ‘چشم به عوض چشم و دندان به عوض دندان.’ 39امّا من به شما می‌گویم به کسی‌که به تو بدی می‌کند بدی نكن و اگر کسی بر گونهٔ راست تو سیلی می‌زند، گونهٔ دیگر خود را به طرف او بگردان. 40هرگاه کسی تو را برای گرفتن پیراهنت به دادگاه بكشاند، كت خود را هم به او ببخش. 41هرگاه شخصی تو را به پیمودن یک کیلومتر راه مجبور نماید دو کیلومتر با او برو. 42به کسی‌که از تو چیزی می‌خواهد ببخش و از کسی‌که تقاضای قرض می‌کند، روی نگردان.(متی ۵)

 

درباره‌ی Saber Amiri

هان بر در ایستاده می‌کوبم کسی اگر صدای مرا بشنود و در به رویم بگشاید به درون آمده و با او هم‌سفره خواهم شد و او با من . [email protected]

همچنین ببینید

افکار نسنجیده

افکار نسنجیده این مزمور نه تنها در نظر گرفته شده است، بلکه می‌گوید: “غزل” با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *