اصول اعتقادات و ایمان ما

 https://static1.squarespace.com/static/5641ff84e4b067d513f67e30/t/57a7ba4ae6f2e1f140dd6299/1470609998228/BeliefWordCloud900x360.jpg?format=1500w

خدا:ما ایمان داریم كه :  یك خدای واحد و قادر مطلق در سه شخصیت از ذات ابدی خود به عنوان پدر و پسر و روح القدس ، وجود دارد .كتاب مقدس ، یعنی كلام خدا :

ما ایمان داریم كه : آنچه در كتاب مقدس آمده است ، از الهام روح خدا یعنی روح القدس می باشد و كلام مبارك خدا بوده و مصون از هر كونه خطا است و آخرین احكام خدا در هر مورد می باشد .

عیسی مسیح ( منجی ):

ما ایمان به الوهیت منجی بشر یعنی عیسی مسیح در تولدش از مریم باكره ، در انسانیت كامل ، در زندگی مصون از هر گناه ، مقتدر در تعالیم خود ، در فدیه و قربانی گذراندن خود و ریختن خون خود برای گناهان بشر ، در برخاستن از مردگان ، در صعود و در دست راست پدر قرار گرفتن ، در شفاعت و وساطت بین خدا و انسان و در برگشت دوباره او برای بردن كلیسای واقعی و داوری عادلانه نهایی بر تمام بشر را داریم .

روح القدس:

ما ایمان به الوهیت روح القدس داریم : كه از جانب پدر و پسر برای الزام بشر گناهكار از گناهان خود و بعد از ایمان آوردن به عیسی مسیح و توبه كردن از گناهان و داشتن تولد تازه برای راهنمایی و تقدیس و برآوردن نیاز روحانی انسان ایمان آورده و اعطای هدایای روحانی و تعمید در روح خدا برای پیش برد ملكوت خداوندمان عیسی مسیح و داشتن قدرت برای دادن شهادت از آنچه خداوند عیسی مسیح برای او كرده و نیز اعطای قدرت برای انجام انواع خدمات و پرستش در كلیسا و خارج از آن برای بشارت انجیل نجات بخش خداوندمان عیسی مسیح ، ارسال شده است .

انسان:

ما باور داریم كه : انسان از ،  هر نوع و نژاد در برابر خدای قدوس و تعالی ، بعد از سقوط آدم و حوا ، گناه كار بوده ، در نتیجه برای رهایی از غضب الهی ، محتاج به نجات خداوندمان عیسی مسیح می باشد .

گناه:

ما ایمان داریم كه : انسان از هر نوع و نژاد دارای طبیعت گناه آلود است و بر طبق كلام خدا همه انسان ها دارای گناه می باشند و هیج فردی در هر مقام و منزلت وجود ندارد كه از گناه مصون باشد .

نجات:

ما ایمان داریم كه : توبه ( بازگشت از گناهان ) برای انسان گناه كار برای دریافت نجات و رهایی از گناهان با توجه به قربانی و فدیه خداوند در این مورد ضروری می باشد . این نجات فقط توسط فیض خداوند ما برای همه انسانها كه مایل به نجات می باشند فراهم شده است و با ایمان به محبت خدا و كار عظیم خدا بر صلیب عیسی مسیح برای همه ما در دسترس است . با نجات عیسی مسیح است كه انسان نجات یافته در قید حیات خود از زندگی روحانی شایسته و پٌر از ثمرات و خوشی و شادی روح خداوند برخوردار شده و بعد از آن ، با فیض خداوند از خشم و غضب خدا در روز داوری مصون می ماند .

كلیسا:

ما باور داریم كه : كلیسا ، جمع مومنین است كه در مكانی برای پرستش ، تعلیم ، وعظ و اعلان اعمال خداوند برای شهادت و بشارت جمع می شوند . همچنین بر تعاریف كلام خدا بر این ایمان هستیم كه كلیسا از جمع هر نوع و نژاد انسانها می باشد و در آن هیچ تبعیض قومیت ، ملیت و نژاد نمی تواند باشد . باور ما بر این است كه كلیسا ، به معنی بدن خداوند ما عیسی مسیح در اتحاد و یگانكی است كه او سر این بدن بوده و از او است كه این بدن توسط روح او یعنی روح القدس هدایت می گردد . همچنین طبق كلام خدا بر این ایمان هستیم كه كلیسا ، همانند عروس برای داماد آسمانی یعنی عیسی مسیح می باشد كه باید خود را از هر نوع آلایش این دنیا مبرا ساخته و تا بازگشت ثانوی ناجی خود یعنی عیسی مسیح ، خود را پاك نگاه دارد . ما همچنین باور در بودن بدنی بزرگتر ، یعنی كلیسای جهانی با این تعاریف هستیم .

خدمت:

ما بر اساس كلام خدا بر این باور هستیم كه : خداوند ما عیسی مسیح در كلیسای خود انواع خدمات را برای خدمت كردن مردم اعطا نموده است . این خدمات شامل : رسولان ، انبیا ، مبشرین ، شبانان و معلمین و همچنین خدماتی را كه از ثمرات اهدایی روح خدا برای همه ایمانداران به آنها و بكار گیری تمام استعداد های انها برای پیشبرد ملكوت خداوندمان عیسی مسیح ،  داده می شود .

تعمید آب:

بر اساس تعلیم كلام خداوند ، ما بر این باور هستیم كه شخص گناه كار بعد از ایمان آوردن به عیسی مسیح و اعتراف و توبه از گناهان خود ، برای اعلان نجات خود و به منظور نشان دادن این كه برای گناهان خود مرده و برای مسیح در زندگی جدیدی قرار می گیرد ، توسط خادمین و یا سایر ایمانداران بر طبق دستور خداوند به نام پدر ، پسر و روح القدس در آبی كه بتوان تمام بدن را در آن فرو برد ، غسل تعمید می گیرد .

تعمید در روح خداوند:

بر اساس كلام خدا ما بر این باور هستیم كه : خداوند می تواند ما را در روح خود توسط روح القدس تعمید دهد كه این موجب كارایی بیشتر و سرسپردگی واقعی به معنای اصلی آن برای ایماندار چه برای بنای روحانی شخصی و كلیسایی ، واقع  گردد . عامل در تعمید توسط روح القدس ، خود روح خدا می باشد و نه انسان .

 ماموریت:

بر اساس كلام خدا ما ایمان داریم كه : خداوند به كلیسای خود عطایا و قدرت برای كمك به مردم ، برای اعلام و پخش پیغام نجات بخش انجیل به همه ، برای اعلان شفای جسمی و روحی و روانی و كمك مردم برای بهتر فهمیدن مسائل روحانی و رشد ایمانداران در زندگی جدید روحانی داده است .

 بازگشت ثانوی خداوند:

ما ایمان داریم كه خداوند ما عیسی مسیح به همانگونه كه به آسمان جلوس فرمودند ، به همان حال یعنی در جسم بر همه ظاهر شده و هر چشمی او را در بازگشت ثانوی خود برای بر قراری سلطنت پُر جلال خود ، خواهد دید .

 آینده :

ما ایمان داریم كه :  در آن آینده ای كه خداوند ما عیسی مسیح برای داوری نهایی جهان و بر قراری عدالت خود برمی گردند ، مرده گان از قبر خود قیام خواهند كرد و هر كس بر اساس آنچه كه عمل نموده است در داوری او قرار خواهد گرفت ، ابتدا ایمانداران و سپس همه آنانی كه ایمان نیاورده اند . بر اساس آن داوری ، پاداش ابدی برای نجات یافتگان با بودن ابدی با او و تنبیه و جدایی ابدی برای كسانی كه نجات او را رد كرده اند ، خواهد بود .

ما چشم انتظار آمدن خداوندمان عیسی مسیح می باشیم .

متبارك و پٌر جلال باد نام عزیز و قدوسِ خداوند ما عیسی مسیح .

آمین

درباره‌ی Amir Gh

همچنین ببینید

افکار نسنجیده

افکار نسنجیده این مزمور نه تنها در نظر گرفته شده است، بلکه می‌گوید: “غزل” با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *